קנדידה
הרצאות מבוקשות
טיפול טבעי במחלות
הסודות של ענת
ניקוי רעלים
ד"ר אמא
מה יש לאכול

ניקוי רעלים

האם ביצוע פעילות גופנית יכול לזרז ניקוי רעלים בגוף?

 

האם ביצוע פעילות גופנית יכול לזרז ניקוי רעלים בגוף?
או
האם באמת אפשר להגיד לכבד: יאללה חביבי תזדרז?

 

כל המערכות לפינוי הפסולת בסופו של דבר עוברות דרך זרם הדם הנמצא במרכז ומכאן ניתן להבין עד כמה זרימת הדם היא חשובה לבריאות הגוף ולפינוי אותם החומרים שאינם נחוצים לנו על בסיס יומיומי.

לדם יש תפקיד כפול: הזנה ופינוי. כאשר זרימת הדם תהיה לקויה שני התפקידים יפגעו. כדי להבין כיצד הפעילות הגופנית תורמת כאן למערכות הפינוי דרך מערכת הלב וכלי הדם יש לברר אילו תנאים דרושים על מנת שתהיה זרימת דם אופטימלית בגוף:


1. שריר הלב צריך להיות מספיק חזק כדי להזרים את הדם לכל חלקי הגוף.
2. כלי הדם יהיו פנויים וללא חסימות שיפריעו לזרימת הדם.
3. כלי הדם יהיו גמישים ורחבים על מנת לאפשר לדם לזרום בקלות.
4. הדם יהיה בהרכב נכון מבחינת כמות נוזלים לעומת ההמטוקריט על מנת שיזרום בקלות. דם סמיך יקשה על זרימתו.

 

סמיכות הדם מושפעת מהדברים הבאים:


•תזונה –מזון עשיר בשומנים רווים ובחומרי פסולת יהפכו את הדם לסמיך יותר.
•דרושה חזרת נוזל לימפה אל הדם - חייבת להיות זרימת לימפה תקינה על מנת שנוזל הדם יהיה בהרכב הנכון.
•במצב של התייבשות או צום ללא שתיית נוזלים – הדם יהפוך לסמיך יותר.
•מגורים במקומות גבוהים בהם החמצן באוויר יותר דליל יגרמו לדם סמיך יותר.
•פוליציטמיה- מצב פתולוגי בו יש ריבוי של כדוריות אדומות בדם. קורה אצל מעשנים, חולים במחלות ריאה או מחלות מח העצם.

 

רוב התנאים לזרימת דם אופטימלית משתנים בעקבות ביצוע פעילות גופנית (בעיקר אירובית) – חוזק שריר הלב, כלי דם פנויים וגמישים וזרימה תקינה של לימפה.

 

כל סוג של פעילות גופנית ימריץ את זרימת הדם באופן מיידי. סוג הפעילות ישפיע על שיפור זרימת הדם לטווח הרחוק ובאיזו מידה (פעילות אירובי לעומת כוח או גמישות למשל). פעילות גופנית אירובית היא זו המביאה לשיפור המשמעותי ביותר גם בטווח המיידי וגם בטווח הרחוק.


כדי להבין עד כמה מושפעת זרימת הדם מביצוע הפעילות הגופנית נגדיר את המונח הבא:
תפוקת לב – כמות הדם המוזרמת מחדר שמאל אל אבי העורקים בדקה אחת (ליטר/לדקה).
תפוקת הלב במנוחה היא כחמישה ליטר לדקה. תפוקת הלב עולה ביחס ישיר לעוצמת המאמץ. תפוקת הלב המירבית יכולה להגיע עד לכ-20-22 ליטר לדקה באדם לא מאומן ולכ-35-40 ליטר לדקה בספורטאי! כלומר בזמן מאמץ כמות הדם המוזרמת מחדר שמאל אל אבי העורקים יכולה לגדול עד פי 8 מאשר בזמן מנוחה.

 

השינויים בין אדם מאומן ללא מאומן הן בעקבות השוני בנפח הפעימה – כמות הדם המוזרמת מחדר שמאל אל אבי העורקים בכל התכווצות החדר (מ"ל/פעימה). נפח הפעימה מושפע מיכולת הלב להתכווץ בעוצמה. אצל ספורטאים ניתן למצוא לב חזק יותר וגדול יותר המסוגל להזרים כמות גדולה יותר של דם בכל פעימה.

 

אז לא, אי אפשר להגיד לכבד להזדרז, אבל כן אפשר לדאוג לפינוי יעיל של פסולת מהגוף. פעילות גופנית, ובמיוחד פעילות אירובית, היא המפתח לזה ולעוד הרבה יתרונות בריאותיים נוספים שלא ניתן לקבל משום שייק ירוק, צום או תוספים. ויתור על פעילות גופנית, משמעותו ויתור על בריאות אופטימלית.

 

ענת טל - נטורופתית

054-4405502

 

 

אהבתם? שתפו עם חברים
מעוניינים לקבל עדכונים על החדש באתר? לחצו LIKE בעמוד הרשמי של "הסודות של ענת" או הירשמו לניוזלטר באתר

יש לך שאלה?

הסודות של ענת

אני מבטיחה לא לשמור סודות, ולעדכן תמיד על כל מה שלא תמיד יספרו לנו בנוגע לבריאות שלנו ובעיקר על איך לשמור עליה. מלאו כאן שם ואי מייל ותתחילו לקבל ממני את כל הסודות