הרצאות מבוקשות
טיפול טבעי במחלות
קנדידה
הסודות של ענת
ניקוי רעלים
ד"ר אמא
מה יש לאכול

ד"ר אמא

ירקות ופירות - רעיונות לפעילויות לילדים בבית ובגן

 

1. לשלב את הלימוד על החושים עם הלימוד על הפירות והירקות. למשל:

 

- חוש הראיה:

להראות את הצבעים היפים שיש לפירות וירקות. לשאול את הילדים איזה צבע הם הכי אוהבים.

להראות שהצבע של הפרי או הירק משתנה כשמקלפים אותו ויש הבדל בין החלק הפנימי לחיצוני. להציג כאילו הפרי או הירק עושים לנו הפתעה.

להראות שיש אותו פרי עם צבע שונה: למשל תפוחים אדומים ותפוחים ירוקים, עגבניות צהובות ועגבניות אדומות, ענבים, פלפלים וגמבות וכו'.

לקטנטנים שרק לומדים צבעים - למיין פירות וירקות לפי הצבע.

- חוש המישוש:

להסב את תשומת ליבם של הילדים לכך שיש מרקמים שונים לפירות ולירקות. קיווי – מחוספס עם שערות, אננס – דוקר, פומלה – לתת להם להרגיש את ה"בקבוקים", דובדבן – חלק ונעים.

- חוש הריח:

אפשר לעשות משחק שבו מניחים על השולחן 4 פירות שונים. כל פעם ניגש ילד לשולחן ועוצם עיניים. הגננת נותנת לילד להריח את אחד הפירות והוא צריך לנחש באיזה פרי מדובר. כדאי לבחור בפירות עם ריח יחסית חזק כמו מלון, מנגו, אננס, לימון, תפוז וכו'.

- חוש הטעם:

משחק דומה כמו בחוש הריח, רק שהפעם נותנים לילד לטעום את הפרי ולפי זה לנחש. אותו דבר אפשר לעשות באמצעות חוש המישוש. לא כל הילדים אוהבים לטעום וזאת דרך טובה לעודד אותם לזה. אפשר להציע להם אפילו רק ללקק. להראות את ההבדל בין מתוק לחמוץ.

 

2. ניתן ללמד יחסיות באמצעות הפירות והירקות:

 

- קטן מול גדול : עגבנייה רגילה ועגבניית שרי, תפוז וקלמנטינה, אבטיח קטן ואבטיח גדול, גזר רגיל וגזר גמדי, תירס רגיל ותירס גמדי (התירס הוא דגן ולא ירק אבל זה נחמד להראות שיש תירס גמדי).

- צר ורחב (רזה ושמן): קישוא עגול וקישוא רגיל, פלפל צר ופלפל רגיל.

 

וגם:

- פרי טרי לעומת פרי מבושל: להראות את השוני ביניהם.

- פרי טרי לעומת פרי מיובש: להציב אחד מול השני ולהראות איך הוא משנה צורה.

- פרי בוסר לעומת פרי בשל – ללמד איך יודעים מתי הפרי בשל לאכילה (נהיה רך, משנה את הצבע).

 

3. אפשר להציג את הפירות והירקות כמו משפחה (במקום קטן וגדול או בנוסף): אמא וילד, אבא ובן, אמא ואבא, אמא ותינוק. שני פירות מאותו סוג אבל בצבעים שונים יכולים להיות אח ואחות (גמבה ופלפל), תפוז ואשכולית יכולים להיות בני דודים.

 

4. פעילויות: סחיטת מיץ, הכנת שייקים, הכנת ארטיקים וגלידות, הכנה של סלט פירות או סלט ירקות, הכנת מרקים.

 

ברמת התיאוריה:

להדגיש בזמן הארוחות כמה חשוב ובריא לאכול את הירקות (והפירות) שמוגשים באותה ארוחה.

להפוך את הפירות והירקות למעניינים ע"י הסבת תשומת ליבם של הילדים לצבעים, מרקמים וכו'.

לדבר עם הילדים על זה שיש ויטמינים בפירות והירקות, למה חשוב לאכול אותם – עוזרים לנו להיות בריאים, עוזרים לנו להבריא כשאנחנו חולים, מחזקים את העצמות, עוזרים לגוף לגדול ולהיות חזק, עושים שרירים, מחזקים את העיניים, עוזרים לקפוץ גבוה ולרוץ מהר וכו' וכו'.

 

אהבתם? שתפו עם חברים
מעוניינים לקבל עדכונים על החדש באתר? לחצו LIKE בעמוד הרשמי של "הסודות של ענת" או הירשמו לניוזלטר באתר

יש לך שאלה?

הסודות של ענת

אני מבטיחה לא לשמור סודות, ולעדכן תמיד על כל מה שלא תמיד יספרו לנו בנוגע לבריאות שלנו ובעיקר על איך לשמור עליה. מלאו כאן שם ואי מייל ותתחילו לקבל ממני את כל הסודות